Een heleboel! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Detmer Kremer - WaarBenJij.nu Een heleboel! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Detmer Kremer - WaarBenJij.nu

Een heleboel!

Door: DetmerKremer

Blijf op de hoogte en volg Detmer

25 September 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Het regent,al de hele dag, het is daarom heel saai en iedereen is heel verveeld. Er is nu bar weinig te doen. Ik zit nu half op het balkon van Rebecca (Duitsland) met Dorde (BiH) die zijn psychology essay opleest(waarom weet niemand) maar laat ik maar bij het begin van deze week beginnen:

Het eerste echte iets was op maandag, we hadden Blind Awarness day, want Dani (spanje, secondyear) is bijna blind en hij wilde graag andere mensen voor een dag laten ervaren wat dit is. We liepen dus grote delen van die dag geblinddoekt rond. Het was heel bijzonder en 'eye-opening'. Je kon alleen ergens naartoe als iemand je hielp, je kon geen aantekeningen maken in de lessen etc etc. Het is praktisch onmogelijk voor te stellen hoe iemand dit iedere dag zijn hele leven lang kan hebben. Echt heel bizar. Het tweede was dinsdag, ik was rustig in de Visualarts studio aan het opruimen nar de lessen (we zijn bezig met stillevens) toen Dorde binnenkwam en zei 'I think your parents are here' Ik was even heel erg verbaasd en van de kaart, want ikwist dat ze zouden komen, maar ik dacht woensdag. Ik liep een beetje heen en weer, want ik was nog half mijn handen aan het wassen, en toen snel de Theatre Arts room in en gaf mijn moeder een dikke knuffel en iedereen begon te klappen! Echt supergrappig. Toen gingen we eerst de auto uitladen, want ik had een hele hoop spul besteld van thuis:stroopwafels, pannenkoekenpakket, fiets, kleren etc etc. Het was heel fijn om weer dingen te zien in een verpakking dat je de taal echt kan lezen, want dat heb ik al een tijd niet gehad:P.
toen gingen we door de oude stad lopen, heb ik mijn ouders mijn nieuwe thuis laten zien. Dit was heel fijn om zoiets te kunnen delen. we hebben in The Cave wat gedronken en bij de oude brug gegeten. Het was heel gezellig en leuk om alles even te kunnen delen. Het enige jammere was dat ik World Peace day miste. Woensdag waren mijn ouders ook nog hier. We zijn toen naar, nadat we naar de pannenkoekenbar waren geweest, Pocitelj geweest. Dit is een heel leuk en mooi stadje vlakbij Mostar. Het is een klein dorpje geplakt op een heuvel met een kasteel bovenaan. Je ziet wel heel duidelijk de sporen van de oorlog, maar het is nog steeds heel mooi en idyllisch. Donderdag had ik mijn eerste CAS-meeting, namelijk Green House. Wij zijn van plan om het Green House project dit jaar heel anders aan te pakken dan wat ze vorig jaar hebben gedaan maar daar vertel ik nog wel meer over. Vrijdag hadden we een verjaardagsfeest van Yener (Turkije) in Old Mans. Het was heel gezllig en Hilary (USA) en ik danste de hele avond hiphop, zonder dat we beide ooit lessen hadden gehad, en zo slecht waren we niet!:D
verder hebben we ook nog pannenkoeken gebakken, met stroop en poedersuiker en iedereen houdt van Nederlandse pannenkoeken!:D
dit was het voor deze week. Veel liefs en ik laat wel weer eens wat van me horen!

  • 25 September 2010 - 15:58

    #:

    wat leuk dat je ouders langs zijn gekomen! :D
    en nederlandse pannekoeken zijn gewoon top ;p
    veel liefs; Marrit S & Lotte D & Tessa B & Laura :)

  • 26 September 2010 - 13:13

    MC:

    Leuwk leuwk leuwk

  • 26 September 2010 - 16:35

    Danielle De Jonge:

    Oh wat gaaf dat je ouders langs zijn gekomen! Het lijkt me inderdaad heel leuk en fijn om alles even te delen.
    nog veel plezier daar in Mostar!

  • 26 September 2010 - 18:05

    Lotte (Logher) :

    Hee Detmer:D

    ik heb net even al je blogs zitten lezen en het klinkt allemaal zo fantastisch leuk!:o
    AK update; ik heb nu les van elzinga en volgens mij is hij aangestoken met heet zijlstra-virus.. ik denk dat je wel weet wat ik bedoel:P haha
    have fun in Mostar en zoveel mogelijk genieten maar dat doe je vast al..

    xxx

  • 06 Oktober 2010 - 20:18

    Sjoukje:

    Nederlandse pannenkoeken zijn ook chill =3
    Heel leuk dat je ouders zijn langsgeweest ^^

    Sorry dat ik nog niet gereageerd had, ik dacht van wel maar blijkbaar niet ;)

  • 15 Oktober 2010 - 07:49

    Ytsje:

    Hey Detmer

    Wat leuk om dit alles te lezen,via mem heb ik gehoord dat je het naar je zin hebt en dat jullie het leuk hebben gehad samen.
    Ik kan je nu vinden zodat ik alles een beetje kan volgen wat je allemaal beleefd.

    Groetjes Ytsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

UWC adventure in Mostar

UWC, United world college, avontuur in Mostar

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Wow

10 December 2010

Laatste blog vanuit BiH

25 November 2010

SUPERveel

02 November 2010

mijn eerste halloween

16 Oktober 2010

Even een update
Detmer

Ik heb dit profiel aangemaakt omdat ik nu dus 2 jaar naar het UWC gaan in Mostar, dit is dus voor jullie en hier zal ik ook mijn blogs op zetten!

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 17327

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 02 November 2012

UWC adventure in Mostar

31 Augustus 2008 - 27 September 2008

Vakantie

Landen bezocht: